opreisnaarghana.reismee.nl

Eerste week alweer voorbij

‘Zoals vele hebben opgemerkt lopen de dagen en tijden van de blogs achter. Dit komt doordat ik vrij weinig internet heb en senya en in de weekenden ben ik vaak op pad en dan heb ik WiFi en probeer ik het bij te houden’

De eerste week ging vrij snel voorbij, veel eerste indrukken en wennen aan zweten, water drinken uit zakjes, douchen met een emmer etc. Dus beslotens we op zaterdag om een strand op te zoeken, zo’n 20 minuten met die mini brommer. Dit ging niet zonder slag of stoot want wat zijn de wegen soms enorm slecht, maar we kwamen er aan. We moesten helaas wel 50 cedi entree betalen want het was weekend tarief. Maar het uitzicht en het strand waren het meer dan waard! Samen met Joanna lekker genoten en gezwommen voor de eerste keer, af en toe plastic in de zee maar het viel mee. Verder lekker wraps gegeten en bier gedronken!

Op zondag gingen we om 06:00 op pad, dagtrip naar kakum national park, zo’n 3/4 uur rijden vanaf senya. Joanna en ik hadden vandaag een privé chauffeur die ons de hele dag rond reed; Mark. We kwamen rond 09:00 aan in kakum, we gingen de canopy walk doen en ik deed 7 bruggen en Joanna en Mark deden er 3 want die waren een beetje bang voor de hoogte en het gewiebel. Ik ging samen met Derreck de tourguide die foto’s van me maakte en natuurlijk van alles aan me vroeg over mijn privé leven, want ja dat doen praktische gezien alle mannen hier. Na de canopy walk gingen we een hike doen van 1 uur door de jungle, het enige wat we voornamelijk zagen was speciale bomen en de enige dieren die we hoorden waren speciale vogels maar we zagen ze niet. Dus canopy walk prima, hike niet aan te raden!

Na de hike was ik een heleboel zweet verloren dus wachtte er heerlijke cola en een terras op ons! Nadat we even waren bijgekomen gingen we vrij snel door naar Elmina, hier bezochten we een kasteel. Leuk stukje over de historie;

Sint George(ookSão Jorge da Minaoffort Elmina) is eenfortinElmina,Ghana. Het is onder meer door Europese koloniale machten gebruikt voorslavenhandel. In 1979 kreeg het de status vanwerelderfgoeden in 1996 werd het een museum.

Onwijs interessante tour gehad daar, veel geleerd over de slavernij en het aandeel dat Nederland daarin heeft gehad. Na de tour nog even het dorpje in gelopen, eindelijk een bank gevonden die wel geld heeft en aan het strand pizza gegeten en bier gedronken. Daarna door naar cape coast, niet het kasteel in geweest want 1 kasteel is meer dan genoeg, wel naar de winkeltjes die art verkopen. Wat dingetjes gekocht zoals een armband, een canvas doek voor thuis en wat dingen voor in het haar (handgemaakt). Daarna was het al laat en waren we erg moe dus gingen we terug. Rond 20:00 waren we terug, even geslapen tot 22:00 en daarna kwam Sammy ons ophalen, althans dat was de bedoeling. Echter kwam Sammy niet dus gingen we zelf maar naar Konekt (de plaatselijke kroeg in de buitenlucht) daar ontmoette ik Sammy voor het eerst. We praten wat en dronken een biertje, daarna gingen we naar pub69 wat meer een dans bar is dan een café. Genoten van de mensen die daar dansen als uitlaatklep gebruiken en ook nog wat pasjes geleerd van de MC, wat gekletst en rond 02:00 naar huis gegaan want het was een intens lange dag!


Reacties

Reacties

Edwin

Heerlijk om te lezen ?

betsie

wat een belevenissen ,prachtig om er in mee te gaan xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!